Hon flyttar

Påriktigt flyttar hjärt idag. När jag kommer hem ikväll kommer alla hennes saker vara borta och hennes rum kommer svara mig tillbaka vad jag än säger eftersom att det är tomt. Igår var sista natticiggen, sista gången vi tog en natticigg osv. Nej jag vet att hon inte flyttar så långt bort. Men vi har bott ihop i tre år. Över tusen dagar. Jag vet tyvärr inte hur man bor utan Hjärt (förut var det ju mamma). Igår kollade vi på hennes lägenhet och hon skulle godkänna städningen.  En bitch som jag kan vara ibland lyckades jag få den konstiga tjejen att städa lite till då hon inte varit tillräckligt nogrann. Men lägenheten är annars super fin! Det är mycket blandade känslor idag. Lycka, förvirring och lite sorg.

Idag lyssnar vi på: Marvin Gaye & Tammi Terrell - Ain't no mountain high enough
En av mina och Hjärt´s låtar.

Mycket känns konstigt just nu. Alla har semester så Stockholm är så tyst och tomt. Inga köer, bråk om parkeringar osv. Joanna flyttar, Sandra flyttar in, Mikaela är i fjärran länder, pappa är på en ännu konstigare plats i Iran, mitt kontrollbehov börjar kicka in ang operationen i Augusti (att sövas och släppa hela min kropp till läkare känns jobbigt), ska kolla om jag har kvar mina cellförendringar idag, om min stav i armen sitter rätt, ska strax göra om hela projektet med fotograferingar och visningar av lägenheten, och börja spana på en ny egen lägenhet inne istan. Mycket som ska göras, människor som ska komma hem. Och inget kan jag skynda på.

Kanske ska ta och göra lite nytta på jobbet. Betala räkningar osv. Tittar ut och solen skiner, liite mer lockande och ta sig en filt och lägga sig i parken. Men ingen sa att livet var rättvist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0